2016. február 10., szerda

Szimbólum szerda

 Szív


Múlt héten beharangoztam a szimbólum szerdát ,és most bele is vágok egyből a közepébe, a szívvel. 
Szó szerint is értendő, hisz ez a testünk közepén pumpálja a az életadó vért, ettől élünk, cselekszünk,  itt születnek a felismerések, az intellektus, a gondolatok ( nem csak az agyban ), az érzelmek, a szerelem, a szeretet, és a harag is.
 A test a lélek és szellem, hármas egysége. Ha már az egységet említettem, a férfi és női princípiumot  és e kettő egyesülését is szintén jelképezi  egyben.
Az ókortól , napjainkig használja ezt a jelképet emberiség a filozófiai meghatározásokban és minden művészeti ágban , az irodalomtól, a zenén keresztül a tárgyalkotó művészeti ágazat motívumvilágáig. 
Én személy szerint a fazekas-kerámia tanulmányaim során a magyar népművészetből, a honfoglalás kori magyar és ázsiai motívumokból  merítkeztem.
Inkább ékszerek, plakettek és függődíszeket készítek ezzel a mintával, alapformák mintájaként, illetve keverve, összefűzve más motívumokkal, hogy tovább fűzzem ezt a "jelképes beszédet és üzenetet".
A színek, nálam elsősorban a bordó, a piros, de mint a fotókból is látható a sárga, a zöld és a kék alapon festett szíveket is készítettem, elsősorban nyakláncok és fülbevalók medáljaként.

A fotók:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése